Öğrenci İşlemleri

  Fakültemizin herhangi bir programına kayıtlı öğrencilerin öğrenci belgeleri; AKSİS üzerinden talep edilerek Elektronik İmzalı şekilde verilmeye başlanmıştır. Bu nedenle fakültemize yapılan Islak İmzalı Öğrenci Belge müracaatları kabul edilmeyecektir. “Bulunduğu dönemde kayıt yenilemeyen ve okuması gereken azami (maksimum) süreyi aşan öğrenciler”, öğrenci belgesi alamadıkları için dilekçeyle başvuru yaparak öğrenci işleri bürosundan Öğrenci Durum Belgesi alabilir.

Öğrenci AKSİS Sistemi Üzerinden Elektronik Belge Talebinde Bulunabilecek Öğrenciler:

person_add  Bulunduğu dönemde kayıt yenileme işlemi yapmış ve okuması gereken azami süreyi aşmamış öğrenciler AKSİS sisteminden(https://aksis.istanbul.edu.tr) Elektronik imzalı Öğrenci Belgesi talebinde bulunabilir.
person_add  Başvuru için öğrenci, AKSİS üzerinden “Öğrenci Belgesi Elektronik İmzalı” seçerek işlem yapmalıdır.

Öğrenci Belgesi Kullanımı

person_add  Elektronik İmzalı Öğrenci Belgesi, aktif dönemin (Güz ya da Bahar yarıyılı) sonuna kadar kullanılabilir.
person_add  Elektronik imzalı Öğrenci Belgesi; ilgili dönemin sonuna kadar ve ilgili dönemdeki kayıt silme, fakülteden ayrılma durumuna kadar otomasyon sistemi üzerinde “belge talepleri ve teslim edilecekler” kısmından istenildiği kadar çıkartılabilmektedir.

Öğrenci AKSİS Sistemi Üzerinden Elektronik Belge Talebinde bulunamayacak öğrenciler:

person_add  Azami Süreyi Aşan öğrenciler. (Lisans programları 7 yıl, Ön lisans programları 4 yıl)
person_add  Bulunduğu dönemde kayıt yenilememiş ve harç yatırmamış öğrenciler.
person_add  Yabancı Uyruklu Öğrenciler (Ülkemizde İkamet izni almak isteyen Fakültemiz öğrencilerin, Öğrenci Belgesini Emniyet Müdürlüğü için kullanacaklar ise Elektronik İmzalı Belge talebinde bulunmayarak AKSİS üzerinden normal ıslak imzalı öğrenci belgesi talebinde bulunmaları gerekmektedir. Emniyet Müdürlüğü dışındaki başka Kurum için isteniliyorsa belge Elektronik İmzalı Talebinde bulunulması gerekmektedir.
person_add  Elektronik İmzalı Öğrenci Belgesi alamayacak durumdaki öğrenciler, öğrenci bürosundan şahsen dilekçe vererek öğrenci durumlarını belirten elektronik durum belgesi verilebilmektedir.

NOT:

person_add  E-imzalı belgeyi kabul etmeyen kurum olduğunda AUZEF’in Elektronik İmza sürecine geçtiğinin ilgili kuruma bildirilerek, belge altındaki doğrulama kodunun gösterilmesi ya da fakülte doğrulaması için öğrenci işlerinin telefonla aratılması gerekmektedir.
person_add  Artık ıslak imzalı öğrenci belgesi verilmeyecektir. (Sadece yabancı öğrencilerin -YÖS öğrencisi- Emniyet Müdürlüğüne başvuruları için Islak İmzalı Belge verilecektir.)

Öğrenci Belgesi Alma Resimli Anlatım

AKSİS
  http://aksis.istanbul.edu.tr adresinden kullanıcı adı ve şifre yazılarak sisteme giriş sağlanır.
Sol menü obs ekranı
  Açılan ekrandan "OBS" butonuna tıklanır.

 

Belge
  Açılan ekranda, sol menüde bulunan "Belge Talepleri" sekmesine tıklanır.
“Yeni
  Açılan ekranda, sağda bulunan "Yeni Talep" butonuna tıklanır.

 

“Liste
  Açılan pencereden "Öğrenci Belgesi" sekmesi tıklanarak belge talebi gerçekleştirilir.

Kimlik Kartı Basım Şartları

  Kimlik kartları AKSİS otomasyon sistemi üzerindeki öğrenci fotoğrafları kullanılarak basılacaktır. Bu sebeple fotoğraflarınızın güncel ve vesikalık formatta olması gerekmektedir. Aksi takdirde kimlik basımı işlemi yapılamamaktadır.
Kimlik Kartının Öğrenciye Teslimi

  Kimlik kartları fakültemizde dağıtılmamaktadır, kesin kayıt işleminden bir ay sonra öğrencilerimizin AKSİS sisteminde bulunan güncel adreslerine kargo ile gönderilir. (Kimlik kartında sorun yaşamamanız için AKSİS üzerinden adres bilgilerinizi güncelleyiniz.) Öğrenci kartı sadece öğrencinin kendisine teslim edilir. Önceki yıllarda kimlik kartlarını almayan öğrenciler fakültemiz öğrenci işlerinden teslim alabilirler.
Bandrol Uygulaması

  Önceki yıllarda fakültemize kayıtlı öğrenciler ve sonraki kayıt yaptıracak öğrenciler için kimlik kartlarının arkasındaki ilgili eğitim öğretim yılı alanına yapıştırılan bandrol uygulaması kaldırılmıştır.
Ulaşım Kart Hakkında

  Ulaşım kartı fakültemiz tarafından verilmemektedir. Paso (AKBİL/şehir içi ulaşım kartı) için fakültemizden aldığınız öğrenci belgesi ile bulunduğunuz şehirdeki ulaşım bürolarına başvurmanız gerekir.
Öğrenci Kimlik Kartı Kayıp İşleminde Yapılması Gerekenler

  Öğrenci kimlik kartı kaybedildiği takdirde herhangi bir ulusal veya yerel gazeteye kayıp ilanı verilmesi, 06200222 numaralı Halk Bankası hesabına Beyazıt Şube Kodunu (9820) kullanarak 20 TL ücret ödenmesi gerekmektedir.
  Yeni kimlik kartı alınmak istendiğine dair kişinin yazacağı ıslak imzalı dilekçe, gazete ilanı, banka dekontu veya ATM çıktısı ile fakültemizin öğrenci işlerine başvuru yapılması gerekmektedir.
file_copy Kimlik Kartı Talep Dilekçe Örneğini indirmek için tıklayınız.
Öğrenci Kimlik Kartı Kırılması Sonucu Yapılması Gereken İşlemler

  Kimlik kartının kırılması halinde yenisinin çıkarılabilmesi için 06200222 numaralı Halk Bankası hesabına Beyazıt Şube Kodunu (9820) kullanarak 20 TL yatırılması, yeni kimlik kartı alınmak istendiğine dair kişinin yazacağı ıslak imzalı dilekçe, kırılmış eski kimlik kartı, banka dekontu veya ATM çıktısı ile fakültemizin öğrenci işlerine başvuru yapılması gerekmektedir.
Öğrenci Kimlik Kartı Bilgilerinin (Ad-Soyad) Değişim İşlemleri

  Ad veya soyadı değişikliği nedeniyle yeni kimlik kartı çıkarıldığında herhangi bir ücret ödenmez.Öğrenci kimlik kartının Ad veya Soyad değişikliği nedeniyle yenisinin verilebilmesi için kişinin yazacağı ıslak imzalı dilekçe, güncel nüfus cüzdanı fotokopisi, eski öğrenci kimlik kartı ile fakültemizin öğrenci işlerine başvuru yapılması gerekmektedir.

Fakültemizin herhangi bir programına kayıtlı öğrencilerin not dökümü (Transkript) belgesi; AKSİS üzerinden talep edilerek Elektronik İmzalı şekilde verilmeye başlanmıştır.
AKSİS sistemi üzerinden not dökümü (Transkript) belgenizi aşağıdaki işlem adımlarını takip ederek alabilirsiniz.

 1. AKSİS'E GİRİŞ
 http://aksis.istanbul.edu.tr adresinden kullanıcı adı ve şifre yazılarak sisteme giriş sağlanır.
 2. OBS
 Açılan ekrandan "OBS" butonuna tıklanır.

 

 3. BELGE TALEPLERİ
 Açılan ekranda, sol menüde bulunan "Belge talepleri" sekmesine tıklanır.
 4. YENİ TALEP
 Açılan ekranda, sağda bulunan "Yeni Talep" butonuna tıklanır.

 

 5. TRANSKRİPT
 Açılan pencereden "Transkript" sekmesi tıklanarak belge talebi gerçekleştirilir.

 

 Transkript Alım işleminin resimli anlatımını görmek için buraya tıklayınız.


 GENEL AMAÇLI DİLEKÇE ÖRNEĞİ
 Dilekçe örneğini indirmek için tıklayınız
 KAYIT DONDURMA DİLEKÇE ÖRNEĞİ
 Dilekçe örneğini indirmek için tıklayınız
 KAYIT SİLDİRME DİLEKÇE ÖRNEĞİ
 Dilekçe örneğini indirmek için tıklayınız

 

 

 SINAV SONUCUNA İTİRAZ DİLEKÇE ÖRNEĞİ
 Dilekçe örneğini indirmek için tıklayınız
 ENGELLİ ÖĞRENCİ DİLEKÇE ÖRNEĞİ
 Dilekçe örneğini indirmek için tıklayınız
 ŞEHİT-GAZİ YAKINI DİLEKÇE ÖRNEĞİ
 Dilekçe örneğini indirmek için tıklayınız

 

 

 İADE TALEP DİLEKÇE ÖRNEĞİ
 Dilekçe örneğini indirmek için tıklayınız

Kayıt Dondurma İşlemi İle İlgili Bilinmesi Gerekenler:

  Öğrenimine sağlık koşulları, maddiyat, yurt dışında eğitim vb. koşulları sebebiyle ara vermek isteyen öğrencilerimiz, bu durumu bir dilekçe ile fakültemize bildirerek kayıt dondurma talebinde bulunabilirler.
library_books Kayıt dondurma dilekçenizin dikkate alınabilmesi için mutlaka geçerli bir gerekçeniz ve bu gerekçenizi ispat edebilir belgenizin olması gerekmektedir. Gerekçenizle ilgili belgeyi, dilekçenizin arka kısmına eklemeyi unutmayınız.
library_books Kayıt dondurma işlemi, içinde bulunulan eğitim-öğretim yılında en az bir, en fazla iki yarıyıl için talep edilebilir. Örneğin 2013-2014 eğitim-öğretim yılının güz yarıyılında dilekçe verecek öğrenciler sadece güz dönemi için 1 dönemlik ya da güz + bahar dönemi olarak 2 dönemlik kayıt dondurma talep edebilirler.
library_books Bahar döneminde dilekçe verecek öğrenciler sadece bahar dönemini dondurmak için talepte bulunabilirler. Bir sonraki güz dönemi için kayıt dondurmak isteyenler 2014-2015 güz dönemi için yeni eğitim-öğretim yılı içerisinde yeni bir dilekçe ile talepte bulunmaları gerekmektedir.
library_books Kayıt dondurma işlemi, talep edilen sürenin sonunda otomatik olarak bitecektir. Yeni dönemde kayıt açtırmak için öğrencimizin yeni bir dilekçe vermesine gerek yoktur.
library_books Kayıt dondurma süresi eğitim sürenizin yarısı kadardır. Örneğin 4 yıllık lisans programları için 2 yıl (4 dönem), 2 yıllık önlisans programları için 1yıl (2 dönem).
Öğrencimiz, Kayıt Dondurma Başvurusunda Bulunmak İçin Ne Yapmalıdır?

  Kayıt dondurma başvuru dilekçesine ulaşmak için buraya tıklayınız.
UYARI:
   “Word” dosya formatında hazırlanan dilekçeyi “Office” programlarını açan her türlü cihazda görüntüleyebilirsiniz.
  Gerekli boşlukları iki şekilde doldurabilirsiniz:
library_books İsterseniz dosyayı bilgisayarınıza indirir ve dilekçenin çıktısını alırsınız; istenilen boşlukları tükenmez kalem ile doldurur ve yine tükenmez kalem ile imzalarsınız,
library_books İsterseniz de dosyayı bilgisayarınıza indirip bilgisayarınızda dosyayı açtıktan sonra istenilen boşlukları bilgisayar aracılığıyla doldurur ve çıktısını alarak tükenmez kalem ile imzalarsınız.

UYARI:
  Dilekçenizin işleme alınabilmesi için dondurmak istediğiniz döneme ait kayıt yenileme tarihleri içerisinde dilekçenizi yukarıda belirtilen yollardan birini kullanarak fakülteye ulaştırmanız gerekmektedir. Kayıt dondurmak istediğiniz döneme ait kayıt yenileme tarihinden önce veya sonra ulaşan kayıt dondurma dilekçeniz işleme alınmayacaktır.
  Dilekçenizde sizden istenilen tüm boşlukları doldurduktan sonra aşağıdaki iletişim kanallarından birisi ile dilekçenizi bize ulaştırabilirsiniz:
library_books Bizzat, Bozdoğan Kemeri Cad. No:1 Vezneciler/Fatih/İstanbul adresindeki fakültemize gelerek “Evrak Kayıt” birimine dilekçenizi teslim edebilirsiniz.
library_books Dilekçenizi bir yakınınıza, arkadaşınıza, tanıdığınıza vb. verip sizin için Bozdoğan Kemeri Cad. No:1 Vezneciler/Fatih/İstanbul adresindeki fakültemizin “Evrak Kayıt” birimine dilekçenizi teslim etmesini isteyebilirsiniz.
library_books Dilekçenizi kargo ile Bozdoğan Kemeri Cad. No:1 Vezneciler/Fatih/İstanbul adresindeki fakültemize göndererek “Evrak Kayıt” birimine dilekçenizin teslim edilmesini sağlayabilirsiniz.

UYARI:
  Adi posta ile gönderilen evrakların takibi yapılamamakta ve gönderim süreleri, değişken olmakla birlikte, uzamaktadır. Bu yüzden, normal posta servisini kullanmamanız dilekçenizin işleme alınmasını çabuklaştıracaktır.

  Dilekçenizi gönderirken aşağıdaki iletişim kanallarından birisini kullanmanız durumunda, dilekçeniz işleme
  Faks: Faks belgesi, fotokopi kabul edildiği için resmi işlemlerde dikkate alınmamaktadır. Fotokopi belgelerde İmza kısmı geçersizdir.
  E-mail: Elektronik postalarda da, e-imza yetkisi mevcut değilse, işlem resmiyet kazanamamakta ve belge, geçerli olamamaktadır.

library_books Dilekçeniz, “Evrak Kayıt” birimi tarafından kayıt altına alınacak ve gerekli birimin cevaplaması istemiyle yönlendirilecektir.
library_books İlgili birim, dilekçenizdeki talebi değerlendirecek ve sonuç, size dilekçenizde belirtmiş olduğunuz GSM numaranıza SMS olarak bildirilecektir.


Kayıt sildirme başvurusu, herhangi bir sebeple fakültemizdeki öğrenimine son vermek isteyen öğrencilerimize yönelik hazırlanmıştır. Kayıt silme başvurusu geri döndürülemez bir işlem olduğu için başvuru yapmadan önce dikkatli karar verilmelidir.
Öğrencimiz, kayıt sildirme başvurusunda bulunmak için ne yapmalıdır?

  Buraya tıklayarak kayıt sildirme başvuru dilekçesine ulaşabilirsiniz.
UYARI:
  “Word” dosya formatında hazırlanan dilekçeyi “Office” programlarını açan her türlü cihazda görüntüleyebilirsiniz.
  Gerekli boşlukları iki şekilde doldurabilirsiniz:
library_books İsterseniz dosyayı bilgisayarınıza indirir ve dilekçenin çıktısını alırsınız; istenilen boşlukları tükenmez kalem ile doldurur ve yine tükenmez kalem ile imzalarsınız,
library_books İsterseniz de dosyayı bilgisayarınıza indirip bilgisayarınızda dosyayı açtıktan sonra istenilen boşlukları bilgisayar aracılığıyla doldurur ve çıktısını alarak tükenmez kalem ile imzalarsınız.
  Dilekçenizde sizden istenilen tüm boşlukları doldurduktan sonra aşağıdaki iletişim kanallarından birisi ile dilekçenizi bize ulaştırabilirsiniz:
library_books Bizzat, Bozdoğan Kemeri Cad. No:1 Vezneciler/Fatih/İstanbul adresindeki fakültemize gelerek “Evrak Kayıt” birimine dilekçenizi teslim edebilirsiniz.
library_books Dilekçenizi bir yakınınıza, arkadaşınıza, tanıdığınıza vb. verip sizin için Bozdoğan Kemeri Cad. No:1 Vezneciler/Fatih/İstanbul adresindeki fakültemizin “Evrak Kayıt” birimine dilekçenizi teslim etmesini isteyebilirsiniz.
library_books Dilekçenizi kargo ile Bozdoğan Kemeri Cad. No:1 Vezneciler/Fatih/İstanbul adresindeki fakültemize göndererek “Evrak Kayıt” birimine dilekçenizin teslim edilmesini sağlayabilirsiniz.

UYARI 1:
AUZEF’ e kayıtlı öğrencilerin kayıt sildirme dilekçelerinin işleme alınabilmesi için Fakültemize ait öğrenci kimlik kartının kırık olsa dahi dilekçe ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Öğrenci kimlik kartı kayıp olan öğrencilerin ise dilekçeleri ile birlikte herhangi bir gazeteye verdikleri kayıp ilanının yayınlandığı bütün sayfayı ya da emniyet veya bağlı karakollardan aldığı kayıp belgesini göndermeleri gerekmektedir.
UYARI 2:
Adi posta ile gönderilen evrakların takibi yapılamamakta ve gönderim süreleri, değişken olmakla birlikte, uzamaktadır. Bu yüzden, normal posta servisini kullanmamanız dilekçenizin işleme alınmasını çabuklaştıracaktır.

  Dilekçenizi gönderirken aşağıdaki iletişim kanallarından birisini kullanmanız durumunda, dilekçeniz işleme alınmayacaktır.
  Faks: Faks belgesi, fotokopi kabul edildiği için resmi işlemlerde dikkate alınmamaktadır. Fotokopi belgelerde İmza kısmı geçersizdir.
  E-mail: Elektronik postalarda da, e-imza yetkisi mevcut değilse, işlem resmiyet kazanamamakta ve belge, geçerli olamamaktadır.

library_books Dilekçeniz, “Evrak Kayıt” birimi tarafından kayıt altına alınacak ve gerekli birimin cevaplaması istemiyle yönlendirilecektir.
library_books İlgili birim, dilekçenizdeki talebi değerlendirecek ve sonuç, size dilekçenizde belirtmiş olduğunuz GSM numaranıza SMS olarak bildirilecektir.

E-Diploma sayfasına gitmek için tıklayınız.

  Herhangi bir sosyal güvencesi bulunmayan yüksek öğrenim öğrencilerinin, 01.01.2012 tarihinden itibaren genel sağlık sigortası kapsamına gireceği ve bu durumdaki öğrencilerin sağlık giderlerinin, Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından karşılanacağına dair İ.Ü.Rektörlüğü Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığının yazısı ile bildirilmiştir. Genel Sağlık Sigortalılık Hakkı ve Tedavi Giderlerinin Karşılanması Hakkındaki Bilgilendirme yazısı ekte sunulmuştur.



“Sağlık

Özel Gereksinimli Öğrencilerimiz ile ilgili daha fazla bilgi almak için tıklayınız.