Öğrenci İşlemleri

  Fakültemizin herhangi bir programına kayıtlı öğrencilerin öğrenci belgeleri; AKSİS üzerinden talep edilerek Elektronik İmzalı şekilde verilmeye başlanmıştır. Bu nedenle fakültemize yapılan Islak İmzalı Öğrenci Belge müracaatları kabul edilmeyecektir. “Bulunduğu dönemde kayıt yenilemeyen ve okuması gereken azami (maksimum) süreyi aşan öğrenciler”, öğrenci belgesi alamadıkları için dilekçeyle başvuru yaparak öğrenci işleri bürosundan Öğrenci Durum Belgesi alabilir.

Öğrenci AKSİS Sistemi Üzerinden Elektronik Belge Talebinde Bulunabilecek Öğrenciler:

person_add  Bulunduğu dönemde kayıt yenileme işlemi yapmış ve okuması gereken azami süreyi aşmamış öğrenciler AKSİS sisteminden(https://aksis.istanbul.edu.tr) Elektronik imzalı Öğrenci Belgesi talebinde bulunabilir.
person_add  Başvuru için öğrenci, AKSİS üzerinden “Öğrenci Belgesi Elektronik İmzalı” seçerek işlem yapmalıdır.

Öğrenci Belgesi Kullanımı

person_add  Elektronik İmzalı Öğrenci Belgesi, aktif dönemin (Güz ya da Bahar yarıyılı) sonuna kadar kullanılabilir.
person_add  Elektronik imzalı Öğrenci Belgesi; ilgili dönemin sonuna kadar ve ilgili dönemdeki kayıt silme, fakülteden ayrılma durumuna kadar otomasyon sistemi üzerinde “belge talepleri ve teslim edilecekler” kısmından istenildiği kadar çıkartılabilmektedir.

Öğrenci AKSİS Sistemi Üzerinden Elektronik Belge Talebinde bulunamayacak öğrenciler:

person_add  Azami Süreyi Aşan öğrenciler. (Lisans programları 7 yıl, Ön lisans programları 4 yıl)
person_add  Bulunduğu dönemde kayıt yenilememiş ve harç yatırmamış öğrenciler.
person_add  Yabancı Uyruklu Öğrenciler (Ülkemizde İkamet izni almak isteyen Fakültemiz öğrencilerin, Öğrenci Belgesini Emniyet Müdürlüğü için kullanacaklar ise Elektronik İmzalı Belge talebinde bulunmayarak AKSİS üzerinden normal ıslak imzalı öğrenci belgesi talebinde bulunmaları gerekmektedir. Emniyet Müdürlüğü dışındaki başka Kurum için isteniliyorsa belge Elektronik İmzalı Talebinde bulunulması gerekmektedir.
person_add  Elektronik İmzalı Öğrenci Belgesi alamayacak durumdaki öğrenciler, öğrenci bürosundan şahsen dilekçe vererek öğrenci durumlarını belirten elektronik durum belgesi verilebilmektedir.

NOT:

person_add  E-imzalı belgeyi kabul etmeyen kurum olduğunda AUZEF’in Elektronik İmza sürecine geçtiğinin ilgili kuruma bildirilerek, belge altındaki doğrulama kodunun gösterilmesi ya da fakülte doğrulaması için öğrenci işlerinin telefonla aratılması gerekmektedir.
person_add  Artık ıslak imzalı öğrenci belgesi verilmeyecektir. (Sadece yabancı öğrencilerin -YÖS öğrencisi- Emniyet Müdürlüğüne başvuruları için Islak İmzalı Belge verilecektir.)

Öğrenci Belgesi Alma Resimli Anlatım

AKSİS
  https://aksis.istanbul.edu.tr adresinden kullanıcı adı ve şifre yazılarak sisteme giriş sağlanır.
Sol menü obs ekranı
  Açılan ekrandan "OBS" butonuna tıklanır.

 

Belge
  Açılan ekranda, sol menüde bulunan "Belge Talepleri" sekmesine tıklanır.
“Yeni
  Açılan ekranda, sağda bulunan "Yeni Talep" butonuna tıklanır.

 

“Liste
  Açılan pencereden "Öğrenci Belgesi" sekmesi tıklanarak belge talebi gerçekleştirilir.

Kimlik Kartı Basım Şartları

  Kimlik kartları AKSİS otomasyon sistemi üzerindeki öğrenci fotoğrafları kullanılarak basılacaktır. Bu sebeple fotoğraflarınızın güncel ve vesikalık formatta olması gerekmektedir. Aksi takdirde kimlik basımı işlemi yapılamamaktadır.
Kimlik Kartının Öğrenciye Teslimi

  Kimlik kartları fakültemizde dağıtılmamaktadır, kesin kayıt işleminden bir ay sonra öğrencilerimizin AKSİS sisteminde bulunan güncel adreslerine kargo ile gönderilir. (Kimlik kartında sorun yaşamamanız için AKSİS üzerinden adres bilgilerinizi güncelleyiniz.) Öğrenci kartı sadece öğrencinin kendisine teslim edilir. Önceki yıllarda kimlik kartlarını almayan öğrenciler fakültemiz öğrenci işlerinden teslim alabilirler.
Bandrol Uygulaması

  Önceki yıllarda fakültemize kayıtlı öğrenciler ve sonraki kayıt yaptıracak öğrenciler için kimlik kartlarının arkasındaki ilgili eğitim öğretim yılı alanına yapıştırılan bandrol uygulaması kaldırılmıştır.
Ulaşım Kart Hakkında

  Ulaşım kartı fakültemiz tarafından verilmemektedir. Paso (AKBİL/şehir içi ulaşım kartı) için fakültemizden aldığınız öğrenci belgesi ile bulunduğunuz şehirdeki ulaşım bürolarına başvurmanız gerekir.
Öğrenci Kimlik Kartı Kayıp İşleminde Yapılması Gerekenler

  Öğrenci kimlik kartı kaybedildiği takdirde herhangi bir ulusal veya yerel gazeteye kayıp ilanı verilmesi, 06200222 numaralı Halk Bankası hesabına Beyazıt Şube Kodunu (9820) kullanarak 20 TL ücret ödenmesi gerekmektedir.
  Yeni kimlik kartı alınmak istendiğine dair kişinin yazacağı ıslak imzalı dilekçe, gazete ilanı, banka dekontu veya ATM çıktısı ile fakültemizin öğrenci işlerine başvuru yapılması gerekmektedir.
file_copy Kimlik Kartı Talep Dilekçe Örneğini indirmek için tıklayınız.
Öğrenci Kimlik Kartı Kırılması Sonucu Yapılması Gereken İşlemler

  Kimlik kartının kırılması halinde yenisinin çıkarılabilmesi için 06200222 numaralı Halk Bankası hesabına Beyazıt Şube Kodunu (9820) kullanarak 20 TL yatırılması, yeni kimlik kartı alınmak istendiğine dair kişinin yazacağı ıslak imzalı dilekçe, kırılmış eski kimlik kartı, banka dekontu veya ATM çıktısı ile fakültemizin öğrenci işlerine başvuru yapılması gerekmektedir.
Öğrenci Kimlik Kartı Bilgilerinin (Ad-Soyad) Değişim İşlemleri

  Ad veya soyadı değişikliği nedeniyle yeni kimlik kartı çıkarıldığında herhangi bir ücret ödenmez.Öğrenci kimlik kartının Ad veya Soyad değişikliği nedeniyle yenisinin verilebilmesi için kişinin yazacağı ıslak imzalı dilekçe, güncel nüfus cüzdanı fotokopisi, eski öğrenci kimlik kartı ile fakültemizin öğrenci işlerine başvuru yapılması gerekmektedir.

Fakültemizin herhangi bir programına kayıtlı öğrencilerin not dökümü (Transkript) belgesi; AKSİS üzerinden talep edilerek Elektronik İmzalı şekilde verilmeye başlanmıştır.
AKSİS sistemi üzerinden not dökümü (Transkript) belgenizi aşağıdaki işlem adımlarını takip ederek alabilirsiniz.

 1. AKSİS'E GİRİŞ
 http://aksis.istanbul.edu.tr adresinden kullanıcı adı ve şifre yazılarak sisteme giriş sağlanır.
 2. OBS
 Açılan ekrandan "OBS" butonuna tıklanır.

 

 3. BELGE TALEPLERİ
 Açılan ekranda, sol menüde bulunan "Belge talepleri" sekmesine tıklanır.
 4. YENİ TALEP
 Açılan ekranda, sağda bulunan "Yeni Talep" butonuna tıklanır.

 

 5. TRANSKRİPT
 Açılan pencereden "Transkript" sekmesi tıklanarak belge talebi gerçekleştirilir.

 

 Transkript Alım işleminin resimli anlatımını görmek için buraya tıklayınız.


 GENEL AMAÇLI DİLEKÇE ÖRNEĞİ
 Dilekçe örneğini indirmek için tıklayınız
 KAYIT DONDURMA DİLEKÇE ÖRNEĞİ
 Dilekçe örneğini indirmek için tıklayınız
 KAYIT SİLDİRME DİLEKÇE ÖRNEĞİ
 Dilekçe örneğini indirmek için tıklayınız

 

 

 SINAV SONUCUNA İTİRAZ DİLEKÇE ÖRNEĞİ
 Dilekçe örneğini indirmek için tıklayınız
 ENGELLİ ÖĞRENCİ DİLEKÇE ÖRNEĞİ
 Dilekçe örneğini indirmek için tıklayınız
 ŞEHİT-GAZİ YAKINI DİLEKÇE ÖRNEĞİ
 Dilekçe örneğini indirmek için tıklayınız

 

 

 İADE TALEP DİLEKÇE ÖRNEĞİ
 Dilekçe örneğini indirmek için tıklayınız
 DİĞER ÜNİVERSİTELERDE YAZ OKULU ALMA BAŞVURU FORMU
 Başvuru formu örneğini indirmek için tıklayınız

Kayıt Dondurma İşlemi İle İlgili Bilinmesi Gerekenler

  Öğrenimine herhangi bir nedenle ara vermek isteyen öğrencilerimiz kayıt dondurma talebinde bulunabilirler.
library_books Kayıt dondurma işlemi, içinde bulunulan eğitim-öğretim yılında en az bir, en fazla iki yarıyıl için talep edilebilir. Bahar döneminde talepte bulunacak öğrenciler sadece bahar dönemini dondurmak için talepte bulunabilirler.
library_books Kayıt dondurma talepleri dönem başı kayıt yenileme tarih aralıklarında alınır.
library_books Kayıt dondurma işlemi, talep edilen sürenin sonunda otomatik olarak bitecektir.
library_books Kayıt dondurma süresi eğitim sürenizin yarısı kadardır. Örneğin 4 yıllık lisans programları için 2 yıl (4 dönem), 2 yıllık önlisans programları için 1 yıl (2 dönem).
library_books İlgili birim, dilekçenizdeki talebi değerlendirecek ve sonuç, size dilekçenizde belirtmiş olduğunuz GSM numaranıza SMS olarak bildirilecektir.
Öğrencimiz, Kayıt Dondurma Başvurusunda Bulunmak İçin Ne Yapmalıdır?

Kayıt dondurma talebinde bulunabilmek için AKSİS otomasyon sistemine (aksis.istanbul.edu.tr) giriş yapılır. OBS kısmından Öğrenim Bilgileri başlığı altındaki Talep İşlemleri menüsü tıklanır. Açılan sayfada Başvuru Türü bölümünden Kayıt Dondurma seçilir. Karar Grup ve İzin Türü bölümlerinden uygun seçenekler tercih edilir. Eğitim bilgisi bölümünde kayıt dondurulmak istenen bölüm seçilir. Talep nedeni bölümünde kayıt dondurma sebebi kısaca açıklanır. Doküman ekle bölümüne kayıt dondurma dilekçesi imzalı olarak yüklenir. Kaydet butonuna tıklanarak başvuru işlemi tamamlanır.

Kayıt dondurma dilekçesine ulaşmak için tıklayınız.

Kayıt Sildirme İşlemi İle İlgili Bilinmesi Gerekenler

Kayıt sildirme başvurusu, herhangi bir sebeple fakültemizdeki öğrenimine son vermek isteyen öğrencilerimize yönelik hazırlanmıştır. Kayıt silme başvurusu geri döndürülemez bir işlem olduğu için başvuru yapmadan önce dikkatli karar verilmelidir.
*İlgili birim, dilekçenizdeki talebi değerlendirecek ve sonuç, size dilekçenizde belirtmiş olduğunuz GSM numaranıza SMS olarak bildirilecektir.
Öğrencimiz, Kayıt Sildirme Başvurusunda Bulunmak İçin Ne Yapmalıdır?

Kayıt sildirme talebinde bulunabilmek için AKSİS otomasyon sistemine (aksis.istanbul.edu.tr) giriş yapılır. OBS kısmından Öğrenim Bilgileri başlığı altındaki Talep İşlemleri menüsü tıklanır. Açılan sayfada Başvuru Türü bölümünden Kayıt Silme, Karar Grup bölümünden ise Kayıt Silme (Kendi İsteği ile) seçeneği işaretlenir. Eğitim bilgisi bölümünde kayıt sildirmek istenen bölüm seçilir. Talep nedeni bölümünde kayıt sildirme sebebi kısaca açıklanır. Doküman ekle bölümüne kayıt sildirme dilekçesi imzalı olarak yüklenir. Kaydet butonuna tıklanarak başvuru işlemi tamamlanır.

Kayıt sildirme dilekçesine ulaşmak için tıklayınız.

E-Diploma sayfasına gitmek için tıklayınız.

Fakültemiz bünyesinde zorunlu staj ve uygulama dersi bulunan programlar aşağıdaki tabloda yer almaktadır. Öğrencilerimizin staj ve uygulama dersi ile ilgili duyuruları program web sayfalarından takip etmesi gerekmektedir.

Zorunlu staj ve uygulama derslerinden muafiyet işlemi yapılmamaktadır. Gönüllü staj başvuruları fakültemiz yönetim kurulu kararı gereğince alınmamaktır.


SIRA NOPROGRAM ADIDERS ADIDERS TÜRÜSINIFIDÖNEMİAKTS
1Endüstri Mühendisliği Uzaktan Öğretim Lisans ProgramıÜretim StajıStaj3. SınıfBahar dönemi (6.Yarıyıl)Yok
2Endüstri Mühendisliği Uzaktan Öğretim Lisans ProgramıEndüstri Mühendisliği StajıStaj4. SınıfBahar dönemi (8.Yarıyıl)Yok
3Hemşirelik Açıköğretim Lisans Tamamlama ProgramıKlinik Uygulama StajıMesleki Staj4. SınıfBahar dönemi (8.Yarıyıl)Yok
4Coğrafi Bilgi Sistemleri Uzaktan Öğretim Önlisans ProgramıCoğrafi Bilgi Sistemleri StajıStaj2. SınıfBahar dönemi (4.Yarıyıl)Yok
5Bankacılık ve Sigortacılık Uzaktan Öğretim Önlisans Programıİşyeri Uygulaması IDönem Projesi1. SınıfBahar dönemi (2.Yarıyıl)5 Akts
6Bankacılık ve Sigortacılık Uzaktan Öğretim Önlisans Programıİşyeri Uygulaması IIDönem Projesi2. SınıfBahar dönemi (4.Yarıyıl)5 Akts
7Dış Ticaret Uzaktan Öğretim Önlisans Programıİşyeri Eğitimi IDönem Projesi1. SınıfBahar dönemi (2.Yarıyıl)8 Akts
8Dış Ticaret Uzaktan Öğretim Önlisans Programıİşyeri Eğitimi IIDönem Projesi2. SınıfBahar dönemi (4.Yarıyıl)8 Akts
9Çocuk Gelişimi Uzaktan Öğretim Önlisans ProgramıÇocuk Gelişimi ve EğitimiDönem Projesi2. SınıfBahar dönemi (4.Yarıyıl)5 Akts
10Sosyal Hizmet Açıköğretim Lisans Tamamlama ProgramıSosyal Hizmette Blok Uygulama Dönem Projesi4. SınıfBahar dönemi (8.Yarıyıl)16 Akts
11Çocuk Gelişimi Açıköğretim Önlisans ProgramıÇocuk Gelişimi UygulamasıDönem Projesi2. SınıfBahar dönemi (4. Yarıyıl)15 Akts
12Çocuk Gelişimi Açıköğretim Lisans ProgramıÇocuk Gelişimi Uygulamaları IDers4. SınıfGüz dönemi (7. Yarıyıl)5 Akts
13Çocuk Gelişimi Açıköğretim Lisans ProgramıÇocuk Gelişimi Uygulamaları IIDers4. SınıfBahar dönemi (8.Yarıyıl)5 Akts
14İş Sağlığı ve Güvenliği Açıköğretim Lisans Programıİş Sağlığı ve Güvenliği UygulamasıDönem Projesi4. SınıfBahar dönemi (8.Yarıyıl)15 Akts
15Laborant ve Veteriner Sağlık Açıköğretim Önlisans ProgramıKlinik UygulamasıDönem Projesi2. SınıfBahar dönemi (4.Yarıyıl)10 Akts


  Herhangi bir sosyal güvencesi bulunmayan yüksek öğrenim öğrencilerinin, 01.01.2012 tarihinden itibaren genel sağlık sigortası kapsamına gireceği ve bu durumdaki öğrencilerin sağlık giderlerinin, Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından karşılanacağına dair İ.Ü.Rektörlüğü Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığının yazısı ile bildirilmiştir. Genel Sağlık Sigortalılık Hakkı ve Tedavi Giderlerinin Karşılanması Hakkındaki Bilgilendirme yazısı ekte sunulmuştur.



“Sağlık

Özel Gereksinimli Öğrencilerimiz ile ilgili daha fazla bilgi almak için tıklayınız.

Fakültemizin herhangi bir programına kayıtlı öğrencilerin “Ders İçerik Özeti” belgesi; AKSİS üzerinden talep edilerek Elektronik İmzalı şekilde verilmeye başlamıştır. AKSİS sistemi üzerinden Ders içerik Özeti belgenizi aşağıdaki işlem adımlarını takip ederek alabilirsiniz.


1.AKSİS’E GİRİŞ

https://aksis.istanbul.edu.tr adresinden kullanıcı adı ve şifre yazılarak sisteme giriş sağlanır.


2.OBS

Açılan ekrandan "OBS" butonuna tıklanır.


3. BELGE TALEPLERİ

Açılan ekranda, sol menüde bulunan "Belge talepleri" sekmesine tıklanır.


4. YENİ TALEP

Açılan ekranda, sağ tarafta bulunan "Yeni Talep" butonuna tıklanır.


5. DERS İÇERİK ÖZETİ

Açılan pencereden belge türü "Ders İçerik Özeti” seçilerek gerekli alanlar doldurulup belge talebi gerçekleştirilir.