Öğrenci İşlemleri
- Öğrenci Belgesi
- Öğrenci Durum Belgesi
- Öğrenci Kimlik Kartı
- Not Dökümü (Transkript)
- Dilekçe Örnekleri / Başvurular
- Kayıt Dondurma
- Kayıt Sildirme
- Öğrenci Kayıt Yenilemedi Belgesi
- Staj ve Uygulama
- E-Diploma
- Sağlık Hizmetleri Hakkında
- Özel Gereksinimli Öğrenciler
- Disiplin Cezası Durum Belgesi
- Ders İçerikleri Belgesi
Bu belge öğrencinin Fakültemize kayıtlı olduğunu göstermek amacıyla düzenlenmiştir. Öğrenci Belgesi bulunduğu dönemde kayıt yenileme işlemi yapmış ve azami süreyi aşmamış öğrencilere verilmektedir.
Öğrenci Belgesi almaya hakkı bulunan Fakültemiz öğrencileri, öğrenci belgelerini AKSİS ve E-Devlet sistemi üzerinden “Elektronik İmzalı” şekilde temin edebilirler. Bu nedenle Fakültemize yapılan Islak İmzalı Öğrenci Belgesi müracaatları kabul edilmeyecek ve öğrenciler bu sistemlere yönlendirilecektir.
Öğrenci Belgesi, öğrencinin ilişiği kesilmediği sürece belgenin temin edildiği dönemin (Güz ya da Bahar yarıyılı) sonuna kadar kullanılabilir.
AKSİS üzerinden talep edilen belgeler fotokopi ile çoğaltılabildiği için aynı belgeden aynı dönem içinde birden fazla talep etmenize gerek yoktur.
Öğrenci Belgesini İNGİLİZCE olarak aynı şekilde alabilirsiniz.1. ADIM
E-Devlet sisteminden giriş yapıp, arama kısmına "Öğrenci Belgesi" yazarak belgenizi sorgulayın.
Açılan ekrandan e-imzalı belgenizi oluşturabilirsiniz.
https://aksis.istanbul.edu.tr adresinden kullanıcı adı ve şifre yazılarak sisteme giriş sağlanır.
Açılan ekrandan "OBS" butonuna tıklanır.
Açılan ekranda, sol menüde bulunan "Belge Talepleri" ve sağda bulunan "Yeni Talep" sekmesine tıklanır.
Açılan ekranda, talep edilen belgenin adına tıklanır ve belge yazdırılır.
Bu belge azami süresini tamamladıklarından dolayı Öğrenci Belgesi alamayan öğrencilerin Fakültemizdeki kayıtlarının devam ettiğini göstermek amacıyla düzenlenmiştir.
Azami süreyi aşan öğrenciler (önlisans 4 yıl, lisans 7 yıl), Öğrenci Durum Belgesi’ni AKSİS üzerinden “Elektronik İmzalı” şekilde alabilir.
Öğrenci Durum Belgesi almaya hakkı bulunan Fakültemiz öğrencileri, Durum Belgesini AKSİS üzerinden “Elektronik İmzalı” şekilde temin edebilirler. Bu nedenle Fakültemize yapılan Islak İmzalı Öğrenci Durum Belgesi müracaatları kabul edilmeyecek ve öğrenciler bu sisteme yönlendirilecektir.
Öğrenci Durum Belgesi, öğrencinin ilişiği kesilmediği sürece belgenin temin edildiği dönemin (Güz ya da Bahar yarıyılı) sonuna kadar kullanılabilir.
AKSİS üzerinden talep edilen belgeler fotokopi ile çoğaltılabildiği için aynı belgeden aynı dönem içinde birden fazla talep etmenize gerek yoktur.
Belgenizi aşağıdaki görselde yer alan adımları tamamlayarak temin edebilirsiniz.
https://aksis.istanbul.edu.tr adresinden kullanıcı adı ve şifre yazılarak sisteme giriş sağlanır.
Açılan ekrandan "OBS" butonuna tıklanır.
Açılan ekranda, sol menüde bulunan "Belge Talepleri" ve sağda bulunan "Yeni Talep" sekmesine tıklanır.
Açılan ekranda, talep edilen belgenin adına tıklanır ve belge yazdırılır.
Transkript Belgesi (Not Dökümü) öğrencinin Fakültemizdeki eğitimi boyunca aldığı dersleri ve bu derslerdeki başarı durumunu göstermek amacıyla düzenlenmiştir. Transkript Belgesi öğrencinin kayıt olduğu dönemin sonunda harf notlarının oluşmasından itibaren sisteme tanımlanır.
Fakültemiz öğrencileri, Transkript (Not Dökümü) Belgesini AKSİS ve E-Devlet sistemi üzerinden “Elektronik İmzalı” şekilde temin edebilirler. Bu nedenle Fakültemize yapılan Islak İmzalı Transkript (Not Dökümü) Belgesi müracaatları kabul edilmeyecek ve öğrenciler bu sistemlere yönlendirilecektir.
AKSİS üzerinden talep edilen belgeler fotokopi ile çoğaltılabildiği için aynı belgeden aynı dönem içinde birden fazla talep etmenize gerek yoktur.
Transkript Belgesini (Not Dökümü) İNGİLİZCE olarak aynı şekilde alabilirsiniz.
Belgenizi aşağıdaki görselde yer alan adımları tamamlayarak temin edebilirsiniz.
1. ADIM
E-Devlet sisteminden giriş yapıp, arama kısmına "Transkript" yazarak belgenizi sorgulayın.
Açılan ekrandan e-imzalı belgenizi oluşturabilirsiniz.
https://aksis.istanbul.edu.tr adresinden kullanıcı adı ve şifre yazılarak sisteme giriş sağlanır.
Açılan ekrandan "OBS" butonuna tıklanır.
Açılan ekranda, sol menüde bulunan "Belge Talepleri" ve sağda bulunan "Yeni Talep" sekmesine tıklanır.
Açılan ekranda, talep edilen belgenin adına tıklanır ve belge yazdırılır.

*İlgili birim, dilekçenizdeki talebi değerlendirecek ve sonuç, size dilekçenizde belirtmiş olduğunuz GSM numaranıza SMS olarak bildirilecektir.

Bu belge öğrencinin kayıt yenilemediği dönemde Öğrenci Belgesi ihtiyacının karşılanması amacıyla düzenlenmiştir.
Bulunduğu dönemde kayıt yenileme işlemi yapmayan öğrenciler (azami süreyi aşmamak kaydıyla), bu belgeyi AKSİS üzerinden “Elektronik İmzalı” şekilde alabilir. Bu durumdaki öğrenciler ayrıca E-Devlet sitemi üzerinden de “Elektronik İmzalı Öğrenci Belgesi (belgede pasif öğrenci olarak belirtilmektedir)” temin edebilir. Bu nedenle Fakültemize yapılan Islak İmzalı Öğrenci Kayıt Yenilemedi Belgesi müracaatları kabul edilmeyecek ve öğrenciler bu sistemlere yönlendirilecektir.
Öğrenci Kayıt Yenilemedi Belgesi, öğrencinin ilişiği kesilmediği sürece belgenin temin edildiği dönemin (Güz ya da Bahar yarıyılı) sonuna kadar kullanılabilir.
AKSİS üzerinden talep edilen belgeler fotokopi ile çoğaltılabildiği için aynı belgeden aynı dönem içinde birden fazla talep etmenize gerek yoktur.
Belgenizi aşağıdaki görselde yer alan adımları tamamlayarak temin edebilirsiniz.
https://aksis.istanbul.edu.tr adresinden kullanıcı adı ve şifre yazılarak sisteme giriş sağlanır.
Açılan ekrandan "OBS" butonuna tıklanır.
Açılan ekranda, sol menüde bulunan "Belge Talepleri" ve sağda bulunan "Yeni Talep" sekmesine tıklanır.
Açılan ekranda, talep edilen belgenin adına tıklanır ve belge yazdırılır.
Fakültemiz bünyesinde zorunlu staj ve uygulama dersi bulunan programlar aşağıdaki tabloda yer almaktadır. Öğrencilerimizin staj ve uygulama dersi ile ilgili duyuruları program web sayfalarından takip etmesi gerekmektedir.
2021-2022 eğitim öğretim yılından itibaren müfredatında “staj uygulaması” olan programlarımızın isimleri, stajın hangi sınıf ve yarıyılda yapılacağı ve ilgili stajın AKTS bilgileri aşağıdaki gibidir:
Program Adı | Ders Adı | Ders Türü | Değerlendirme Tipi | Sınıfı | Dönemi | Akts |
Endüstri Mühendisliği Uzaktan Öğretim Lisans Programı | Üretim Stajı | Mesleki Staj | Başarılı - Başarısız | 3.sınıf | Bahar Dönemi (6. Yarıyıl) | Yok |
Endüstri Mühendisliği Uzaktan Öğretim Lisans Programı | Endüstri Mühendisliği Stajı | Mesleki Staj | Başarılı - Başarısız | 4.sınıf | Bahar Dönemi (8. Yarıyıl) | Yok |
Hemşirelik Açıköğretim Lisans Tamamlama Programı | Klinik Uygulama Stajı | Mesleki Staj | Başarılı - Başarısız | 4.sınıf | Bahar Dönemi (8. Yarıyıl) | Yok |
Coğrafi Bilgi Sistemleri Uzaktan Öğretim Önlisans Programı | Coğrafi Bilgi Sistemleri Stajı | Mesleki Staj | Başarılı - Başarısız | 2.sınıf | Bahar Dönemi ( 4.Yarıyıl) | Yok |
Bankacılık ve Sigortacılık Uzaktan Öğretim Önlisans Programı | İşyeri Uygulaması I | Staj | Başarılı - Başarısız | 1.sınıf | Bahar Dönemi ( 2.Yarıyıl) | 5 Akts |
Bankacılık ve Sigortacılık Uzaktan Öğretim Önlisans Programı | İşyeri Uygulaması II | Staj | Başarılı - Başarısız | 2.sınıf | Bahar Dönemi ( 4.Yarıyıl) | 5 Akts |
Dış Ticaret Uzaktan Öğretim Önlisans Programı | İşyeri Eğitimi I | Staj | Başarılı - Başarısız | 1.sınıf | Bahar Dönemi ( 2.Yarıyıl) | 8 Akts |
Dış Ticaret Uzaktan Öğretim Önlisans Programı | İşyeri Eğitimi II | Staj | Başarılı - Başarısız | 2.sınıf | Bahar Dönemi ( 4.Yarıyıl) | 8 Akts |
Çocuk Gelişimi Uzaktan Öğretim Önlisans Programı | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi | Staj | Başarılı - Başarısız | 2.sınıf | Bahar Dönemi ( 4.Yarıyıl) | 5 Akts |
Sosyal Hizmet Açıköğretim Lisans Tamamlama Programı | Sosyal Hizmette Blok Uygulama | Staj | Başarılı - Başarısız | 4.sınıf | Bahar Dönemi (8. Yarıyıl) | 16 Akts |
Çocuk Gelişimi Açıköğretim Önlisans Programı | Çocuk Gelişimi Uygulaması | Staj | Başarılı - Başarısız | 2.sınıf | Bahar Dönemi ( 4.Yarıyıl) | 15 Akts |
Çocuk Gelişimi Açıköğretim Lisans Programı | Çocuk Gelişimi Uygulamaları II | Staj | Başarılı - Başarısız | 4.sınıf | Bahar Dönemi (8. Yarıyıl) | 5 Akts |
İş Sağlığı ve Güvenliği Açıköğretim Lisans Programı | İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulaması | Staj | Başarılı - Başarısız | 4.sınıf | Bahar Dönemi (8. Yarıyıl) | 15 Akts |
Laborant ve Veteriner Sağlık Açıköğretim Önlisans Programı | Klinik Uygulaması | Staj | Başarılı - Başarısız | 2.sınıf | Bahar Dönemi ( 4.Yarıyıl) | 10 Akts |
Yukarıda belirtilen programlarda öğretim gören öğrencilerimizin teorik ve uygulamalı dersler dışında; mesleki bilgi, beceri, davranış ve tutumlarını geliştirmeleri, sektör hakkında bilgi sahibi olmaları, iş hayatına kolay uyum sağlamaları, üretim ve hizmet ortamında yetiştirilmeleri amacıyla “staj uygulaması”nı tamamlamaları gerekmektedir.
Staj Yerleri
Stajlar, yurt içinde veya dışında resmi ya da özel kurumlarda yapılabilir. Staj yeri bulma sorumluluğu öğrenciye aittir. Stajlar, en az bir İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanı görevlendirilen işyerlerinde veya Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nca akredite edilmiş ortak sağlık ve güvenlik biriminde (OSGB) yapılabilir. Staj Süresi Fakültemiz tarafından 20 iş gününden az olmamak üzere ilgili programın niteliğine göre belirlenir.
Staj Değerlendirme
Staj değerlendirme usulü Başarılı/Başarısız olarak yapılacaktır. Stajları başarısız olarak değerlendirilen öğrenciler, bir sonraki yılda ve programın ilgili döneminde staj yapmak zorundadır.
Staj Denkliği ve Muafiyet
1- Yatay veya dikey geçişle kayıt yaptıran öğrencilerin, belgelendirdikleri takdirde, daha önceki bölümlerinde kabul edilmiş eski stajlarının geçerliliğine, Bölüm Staj Komisyonları tarafından belgelerin incelenmesi sonucu hazırlanacak görüş yazısı çerçevesinde Fakülte Yönetim Kurulu karar verir.
2- Öğrenim gördüğü programla ilgili bir işte çalışmış veya çalışmakta olan öğrenciler, çalışma süresi ile unvanlarını belgelendirmek koşulu ile işletmede mesleki eğitim veya staj uygulamasından muaf olmak için başvuruda bulunabilir. Bu durumda ilgili intibak komisyonu başvuruları inceleyerek karar verir.
Staj uygulaması olan programlarımız için “Staj Uygulama Esasları” ilgili programların web sayfalarında yayımlanacaktır
Bu belge öğrencinin Fakültemiz ile ilişiğinin mezuniyetle kesildiğini göstermek amacıyla düzenlenmiştir.
AKSİS te statüsü “MEZUN” olarak güncellenen öğrencilerimiz, AKSİS üzerinden “Elektronik İmzalı” şekilde diplomalarını temin edebilirler. Bu nedenle Fakültemize yapılan Islak İmzalı Diploma müracaatları kabul edilmeyecek ve öğrenciler bu sisteme yönlendirilecektir.
Elektronik olarak alınan diplomalar İngilizce olarak da diploma bilgisi yer almaktadır. Elektronik imzalı diploma AKSİS sisteminde oluştuğu tarihten itibaren istenildiği zaman çıktı olarak alınabilir. AKSİS üzerinden talep edilen belgeler fotokopi ile çoğaltılabildiği için aynı belgeden aynı dönem içinde birden fazla talep etmenize gerek yoktur.
NOT: Tescile gönderilmesi gereken programlarda diplomaların tescillenmiş halinin Fakültemizden alınması gerekmektedir.
Diplomayı İNGİLİZCE olarak aynı şekilde alabilirsiniz.
Belgenizi aşağıdaki görselde yer alan adımları tamamlayarak temin edebilirsiniz.
https://aksis.istanbul.edu.tr adresinden kullanıcı adı ve şifre yazılarak sisteme giriş sağlanır.
Açılan ekrandan "OBS" butonuna tıklanır.
Açılan ekranda, sol menüde bulunan "Belge Talepleri" ve sağda bulunan "Yeni Talep" sekmesine tıklanır.
Açılan ekranda, talep edilen belgenin adına tıklanır ve belge yazdırılır.

Bu belge öğrencinin Fakültemizdeki eğitim hayatı boyunca disiplin cezası alıp almadığını göstermek amacıyla düzenlenmiştir.
Öğrenciler Disiplin Cezası Durum Belgesini AKSİS üzerinden “Elektronik İmzalı” şekilde temin edebilirler. Bu nedenle Fakültemize yapılan Islak İmzalı Disiplin Cezası Durum Belgesi müracaatları kabul edilmeyecek ve öğrenciler bu sisteme yönlendirilecektir.
AKSİS üzerinden talep edilen belgeler fotokopi ile çoğaltılabildiği için aynı belgeden aynı dönem içinde birden fazla talep etmenize gerek yoktur.Disiplin Cezası Durum Belgesini İNGİLİZCE olarak aynı şekilde alabilirsiniz.
Belgenizi aşağıdaki görselde yer alan adımları tamamlayarak temin edebilirsiniz
https://aksis.istanbul.edu.tr adresinden kullanıcı adı ve şifre yazılarak sisteme giriş sağlanır.
Açılan ekrandan "OBS" butonuna tıklanır.
Açılan ekranda, sol menüde bulunan "Belge Talepleri" ve sağda bulunan "Yeni Talep" sekmesine tıklanır.
Açılan ekranda, talep edilen belgenin adına tıklanır ve belge yazdırılır.
Bu belge öğrencinin Fakültemizdeki eğitim hayatı boyunca almış olduğu dersleri içerik bakımından açıklayıcı olması amacıyla düzenlenmiştir.
Öğrenciler Ders İçerik Özeti Belgesini AKSİS üzerinden “Elektronik İmzalı” şekilde temin edebilirler. Bu nedenle Fakültemize yapılan Islak İmzalı Ders İçerik Özeti müracaatları kabul edilmeyecek ve öğrenciler bu sisteme yönlendirilecektir.AKSİS üzerinden talep edilen belgeler fotokopi ile çoğaltılabildiği için aynı belgeden aynı dönem içinde birden fazla talep etmenize gerek yoktur.
Ders İçerikleri Belgesini İNGİLİZCE olarak aynı şekilde alabilirsiniz.
Belgenizi aşağıdaki görselde yer alan adımları tamamlayarak temin edebilirsiniz.
https://aksis.istanbul.edu.tr adresinden kullanıcı adı ve şifre yazılarak sisteme giriş sağlanır.
Açılan ekrandan "OBS" butonuna tıklanır.
Açılan ekranda, sol menüde bulunan "Belge Talepleri" ve sağda bulunan "Yeni Talep" sekmesine tıklanır.
Açılan ekranda, talep edilen belgenin adına tıklanır ve belge yazdırılır.